duminică, 3 februarie 2008

Intre moda si confort..



Nu ştiu de ce, dar în Bucureşti nu m-am simţit niciodată bine îmbrăcată în fustă, sau încălţată cu pantofi cu toc sau cizme înalte.. până nu demult, am locuit într-un orăşel de provincie, în care aproape tot ce conta era imaginea pe care o afişai.. fiecare încerca să pară altceva, să epateze, să iasă în evidenţă mai mult prin ţoale de firmă şi mai puţin prin caracter.. dacă ieşeai în club seara şi nu erai coafată, foarte aranjată şi imbrăcată de la gucci cu imitaţie de geantă louis vuitton din bazar nu erai acceptat. Toată lumea se conformează şi ajunge să facă parte dintr-un sistem idiot, dintr-o societate de faţadă, superficială şi egoistă. M-am gândit să scriu această însemnare deoarece citeam printre rândurile din blogul unei tinere domnişoare frustrarea de a nu putea fi cine e de fapt, doar ea, în spatele unei costumaţii şi al unui parfum.. Asearş am ieşit în club, cu prietena mea.. ne-am imbrăcat în blugi, un tricou foarte casual şi tenişi.. nu ne-am simţit nicicând mai bine.. majoritatea fetelor erau în fustiţe, topuri sclipicioase şi tocuri.. mare mi-a fost mirarea când am văzut cel puţin 5 fete ce purtau ciorapi plasă şi date cu sclipici pe corp.. e alegerea fiecăruia ce anume să poarte, dar prin însăşi vestimenţia noastră, nu afişam doar niste ornamente corporale, ci o atitudine.. Eşti oare cu adevărat ce îmbraci? Uită oamenii să privească într-o piesă de teatru dincolo a ceea ce încearcă cei de pe scenă să pară? Suntem oare atât de superficiali? De ce să nu renunţăm la măşti?

Un comentariu:

Pyanopsion spunea...

de ce sa nu renuntam la masti?
pentru ca am fi si mai vulnerabili decat suntem.
si pentru ca daca am renunta la masti, ne-am da seama ca lumea e cu mult mai urata decat credem noi ca e.
stii cum e de fapt cu mastile astea? noi am ales o realitate alternativa, care ne convine mai mult decat realitatea aceea extrem de urata pe care ne straduim sa o ascundem in spatele unor etichete.
unii dintre noi incearca sa lupte si sa iasa la suprafata, deasupra gunoiului in care inoata omenirea si unii chiar reusesc. altii... se complac in situatia asta, sa planga sub o masca de zambete. o fac poate din ignoranta, din teama, din obisnuinta... cine stie??